Monday, March 19, 2007

En France


Vandaag een berichtje uit Charlesville Meziere. Het ligt een beetje van het pad af, maar de weg naar Compostella loopt niet in een rechte lijn...

De week in Belgie was prachtig. Samen met oudcollega Suus 3 dagen in heerlijk weer gewandeld. Naar Luik en door naar Esneux. In Luik het broemde doopvont van Rogier van Hoei bekeken. Het was nog mooier dan verwacht! Door naar Esneux, een mooie maar zware wandeling naar het zuiden. Daar besloten dat ik niet op de goede ben. Ik heb dezelfe avond de trein gepakt naar Namen om te resetten. Suus uitgezwaaid op Luik, ze was fijn gezelschap. Dank je wel Suus.

In Namen een rustdag gepakt, andere wandelkaarten gekocht en daarna naar Dinant. Daar onderdak gekregen van de broeders in Leffe. Bijzonder om in zo n klooster te slapen. Daarna nog een eind langs de Maas gewandeld, afgebogen naar de Franse grens en die 2 dagen geleden overgestoken. .
Ik loop voornamelijk over de kleine plattelandsweggetjes. Via de GR is mooi, maar zeker in deze tijd van het jaar zwaar. Ik heb genoeg modderpaden gezien voor de rest van mijn leven. In Frankrijk is het weer intussen omgeslagen. Helaas ben ik in een streek terecht gekomen waar op het moment moeilijk onderdak te vinden is. Ook ben ik er achter gekomen dat mijn waterdichte broek niet meer zo waterdicht is... Dat is lastig

Om deze problemen op te lossen ben ik nu naar de Maas gelopen en heb in Riven zondag de trein naar Charlesville gepakt. Het is een grotere plaats, iets ten zuiden. Vandaag zijn de winkels weer open en ga op zoek naar een goede sportwinkel, die er schijnt te zijn. Morgen weer verder! Op naar Reims.

3 comments:

Anonymous said...

Dat is weer een hele belevenis ;-)
Leuk weer wat van je te lezen..
Succes met de tocht...
Ik ben benieuwd wanneer je je volgende belevenissen hier schrijft!

Groetjes Irma

marcelvangunst said...

Wat leuk dat je gezelschap had in den Belg, Karen!

Succes met het vinden van een goede waterdichte broek!!!
Lijkt me vrij essentieel gezien het miserabele en koude weer dat we nu hebben!

Reims lijkt me geweldig! Geniet van de kathedraal!

Fijne tijd nog, Kaat!

XXX

Mas

marcelvangunst said...

Dag Karen!

Veel sterkte toegewenst de komende dagen!

Mas